Tuesday, 11 October 2011

terima kasih sayang

hati ini terasa terharu dengan layanan yang aku dapat daripada keluarga disini... terasa diriku begitu dihargai.aku berharap aku punya peluang untuk membahagiakan keluarga ini.. dengan apa yang aku ada, aku korbankan semuanya untuk keluarga ini.. disini aku belajar banyak perkara yang aku tak tahu.. memang terasa keindahan berada disini.. bagaimana kakak aku menjaga aku.. ceria dan bahagia.. hidup penuh dengan kasih sayang dan gurau senda.. aku doakan keluarga ini akan terus bahagia.. sebagaimana aku bahagia berada disini.

aku akui kasih sayang aku pada dia dah makin berkurang..tiada lagi perasaan rindu dan sayang pada dia.. semua pudar entah ke mana.. aku akui aku mula rasa benci pada dia. semakin hari semakin aku membenci dirinya.. bukan niat aku untuk membenci tapi dia yang membuatkan hati ini membenci dirinya... maafkan aku .. aku tak mampu untuk terus ada hubungan dengan dia... aku tak sanggup nak tipu dia lagi.. memang dulu aku sayangkan dia.. terlalu sayangkan dia.. tapi sekarang tidak lagi...

terima kasih sayang untuk apa yang aku terima sepanjang aku berada disini.. terima kasih untuk kebahagiaan yang aku dapat disini..

Thursday, 6 October 2011

Yang aku inginkan sebagai hadiah ulang tahun kelahiranku ya ke-21

tahun nie umur aku 21 tahun... tak sangka.. begitu cepat masa berlalu.. sedar tak sedar dah abis 3 tahun aku belajar kat Arau nie...Tak sabar nak balik.. nak cari kerja. sekarang pun aku mencari kerja.. memang ada yang aku nak, yang sesuai dengan bidang aku tapi semuanya nak yang ada pengalaman.. kalau yang xde pengalaman pun nak yang tahu bahasa cina.. susah nak cari kerja sekarang.. apa yang aku boleh buat sekarang ialah cari kerja apa yang ada.. buat lesen dulu then beli motor.. senang aku nak gerak pergi kerja.. tak payah suruh sesiapa hantarkan.. lagipun aku nak berdikari.. tak nak bergantung dengan orang lain lagi...

Untuk hadiah tahun nie, aku tak mintak apa-apa.. apa yang aku inginkan sangat.. pada hari tue akak aku ada disisi aku.. temankan aku sepanjang hari tue.. berharap 1 hari nanti aku dan dia duduk serumah... bila tiba hari jadi aku, dia kejutkan aku dengan ucapan" morning budak kecik"... dia belai rambut aku dan kucup kening aku, dan ucapkan " happy birthday adik cayang ", aku sayang kau.. itu yang aku inginkan... yang aku tunggu-tunggu bila tibanya hari jadi aku.. dah lama aku tak dengar dia panggila aku adk cayang... itu jew yang aku nak untuk hadiah hari jadi aku.. kalau boleh aku nak teddy bear besar.. yang boleh aku peluk.. yang ada bau kakak aku... then bila aku rindukan dia.. aku cuma peluk bear tue... takde lah aku nangis lagi bila terlalu rindukan dia...Saat ini pun aku dah terlalu rindukan dia.. tapi hanya froggy yang ada.. i love you, sis...

Monday, 3 October 2011

salah aku sekadar bertanya... Aku inginkan kepastian. ingin memastikan yang dia okay.. aku kenal dia.. melalui suara dia saja aku boleh tahu dia okay ataupun tidak.. tapi kenapa dia nak tinggikan suara dia pada aku.. salah kew aku ambik tahu.. aku risaukan dia...aku sentiasa nak dia tahu aku sentiasa ada disisi dia... mungkin aku terlalu banyak ambik tahu tentang dia.. mungkin jugak aku bukan siapa-siapa dalam hidup dia.. aku tahu ada kegusaran di hati dia... ada yang dia sembunyikan dari aku... Naluri hati aku selalu kuat bila berkaitan dengan dia... Aku dapat rasakan walaupun dia jauh dari aku... Aku boleh tahu.. memang aku kecik hati dengan dia.. aku tak kisah kalau dia nak lepaskan kemarahan pada aku.. aku tahu aku cuma menyibuk aja dalam hidup dia... aku tahu akubusy body.. semua tentang dia aku nak tahu... tapi aku punya sebab.. kerana aku risaukan dia.. aku tahu siapa dia... aku kenal sangat dengan perangai dia... mungkin dia bosan aku selalu ungkitkan hal amin bila dia call.. mulai dari hari nie aku takkan cerita tentang amin lagi pada dia... aku sayangkan dia... terlalu sayangkan dia... aku selalu inginkan yang terbaik untuk dia... itu doa aku untuk dia...

Sunday, 2 October 2011

aKu aKan TeTaP dI sIsImU...

Saat pertama terjalinnya kasih antara aku dan dia, aku berjanji akan tetap disisi dia. Walau perit dan pedih hati aku terluka, aku tetap akan ada disisi dia untuk menenangkan dia bila dia ketakutan, untuk menghapuskan airmata dia... kerana janji2 aku pada dia, janji untuk terus dan akan tetap menyayangi dia sehingga ke akhir hayat aku... hanya dia satu-satunya kakak yang aku punya.. Aku terlalu sayangkan dia.. aku akan tetap disisimu... itu janji yang pernah aku janjikan untuk dia sehingga saat ini, aku masih belum lupa akan janji aku.. aku tahu dia punya tanggungjawab yang berat, beban yang dia pikul, aku tahu semua itu.. Aku sedar dia tak mampu untuk berikan sepenuh perhatian dia buat aku, aku bukan tamak untuk ambik semua perhatian dia, cukup sedikit.. yang penting aku tahu siapa aku disisi dia, siapa aku di hati dia... dan siapa aku dalam kehidupan dia.. Ya memang aku terlalu rindukan saat dulu.. bila semua perhatian dia milik aku, kasih sayang tertumpu pada aku.. tapi tidak lagi sekarang.. aku yakin siapa aku dalam hidup dia.. walaupun tanpa kata-kata yang mustahil untuk dia luahkan, aku yakin akan kedudukan aku dalam hidup dia.. walaupun aku takut keyakinan itu cumalah fantasiku saja, takut jika aku tidak dapat terima semua ini, tapi hati aku terlalu yakin akan kedudukan aku...

Aku menanti saat dia bertemu kebahagiaannya.. kebahagiaan yang dia impikan... Aku pasti akan terus berada disisi dia sampai ke akhir nyawaku.. hanya kerana kasihku terlalu besar untuk dia...